Achiziții

Achiziționarea de servicii, bunuri sau lucrări trebuie realizată de către beneficiarii FEADR în funcție de tipul achiziție, structura juridică a beneficiarului și valoarea achiziție prin aplicarea instrucțiunilor aferente Manualului de Achiziții pentru beneficiari privați (în cazul beneficiarilor PNDR) sau prin aplicarea legislației naționale în domeniul achizițiilor publice, conform Legii 98/ 2016, privind achizițiile publice.

Derularea procedurilor de achiziții în conformitate cu instrucțiunile și legislația specifică atribuirii contractelor de achiziție:

    • Recomandăm demararea cât mai urgentă a procedurii de achiziție a proiectului tehnic.
    • Stabilirea tipului de procedură se va face însumând valoarea estimată a proiectului tehnic cu cea a lucrărilor. Pentru achiziția lucrărilor este obligatorie utilizarea instrucțiunilor standardizate pentru ofertanți care se regăsesc în instrucțiunile de achiziții atașate la Contractul de finanțare. Există posibilitatea achiziționării printr-o singură procedură a proiectului tehnic și a lucrărilor.
    • Comisiile de evaluare vor aplica tratament egal tuturor ofertanților și vor evita situațiile de conflict de interese și interpretări subiective care ar putea conduce la avantajarea unui anumit participant. Constatarea de către AFIR a neregulilor conduce la neaprobarea finanțării proiectului.

Solicitantul are obligația de a depune la încheierea Contractului de finanțare, documentele doveditoare pentru obținerea de avize, acorduri şi autorizații necesare implementării proiectului către instituțiile abilitate, iar documentele finale obținute de la aceste instituții abilitate vor fi depuse până la prima tranșă de plată în vederea obţinerii finanţării nerambursabile.

  • Recomandăm demararea cât mai urgentă a procedurii de achiziție a proiectului tehnic.
  • Stabilirea tipului de procedură se va face însumând valoarea estimată a proiectului tehnic cu cea a lucrărilor. Pentru achiziția lucrărilor este obligatorie utilizarea instrucțiunilor standardizate pentru ofertanți care se regăsesc în instrucțiunile de achiziții atașate la Contractul de finanțare. Există posibilitatea achiziționării printr-o singură procedură a proiectului tehnic și a lucrărilor.
  • Comisiile de evaluare vor aplica tratament egal tuturor ofertanților și vor evita situațiile de conflict de interese și interpretări subiective care ar putea conduce la avantajarea unui anumit participant. Constatarea de către AFIR a neregulilor conduce la neaprobarea finanțării proiectului.

Derularea procedurii de achiziţii pentru bunuri şi execuţie lucrări se poate face începând cu data primirii Notificării de selecţie a proiectului şi execuţia lucrări va începe după semnarea contractului de finanțare și după avizul favorabil din partea AFIR cu privire la achiziția derulată.

Întreaga procedură de achiziții servicii, bunuri cu sau fără montaj și de execuție lucrări (construcții, modernizări) în cadrul proiectelor finanțate prin PS PAC 2027 se va derula on-line pe site-ul www.afir.ro.

  • Contractele mai mici sau egale cu 1000 EURO, fără TVA, pot fi adjudecate folosind procedura cu o singură ofertă Beneficiarul depune spre verificare și avizare contractul, Anexa 4 Declarația pentru respectarea regulilor privind evitarea conflictului de interese însoțit  de certificatul constatator emis de ONRC.
  • Contractele peste 15.000 EURO, fara TVA, trebuie adjudecate prin procedura de selecție de oferte cu condiția publicării pe site-ul www.afir.ro a unei invitații de participare și a dosarului cererii de oferte și primirii on-line de către beneficiarul privat a cel puțin o ofertă conformă din punct de vedere tehnic și financiar. Ofertele conforme trebuie să se încadreze în valoarea licitată corespunzătoare din bugetul indicativ - Anexa III la contractul de finanțare. Invitația de participare trebuie înregistrată în Registrul de intrări - ieșiri al beneficiarului.

Termenul limită de depunere a ofertelor este de minimum 10 zile lucrătoare de la data publicării invitației de participare pe site-ul www.afir.ro .

În cazul în care beneficiarul privat dorește să achiziționeze un produs care se regăsește în Baza de Date cu Prețuri de Referință - BDPR (produsul să se regăsească în Baza de Date la data semnării contractului de furnizare), disponibilă pe pagina de internet a AFIR, acesta va putea să-l achiziționeze direct, fără a mai realiza procedura de selecție de oferte.

Atenție! În baza de date cu prețuri de referință pretul produselor/ bunurilor include și montajul.

 

Consultă Baza de Date cu Prețuri de Referință a AFIR pentru mașini, utilaje, echipamente specializate, sere, silozuri, hale, grajduri și mobilier (BDPR)

ChatBot
Instrumente de accesibilitate

Mărește textul
Micșorează textul

Contrast luminos
Contrast întunecat
Tonuri de gri

Legături subliniate

Resetează